Контроль якості продуктів харчування. Сенсорний аналіз.
Один з методів оцінки якості товарів – сенсорний або органолептичний аналіз дослідження харчових продуктів. Метод передбачає оцінку якості харчових продуктів за допомогою власних органів чуття людини: зору, нюху, тактильних відчуттів, слуху і смаку. Ймовірно, що термін «сенсорний аналіз» був вперше використаний у 1961 році і мав відношення до харчової промисловості, а точніше - до оптимізації меню для харчування американської армії. В подальшому сенсорний аналіз розглядається як інструмент, що дозволяє розробляти продукти з характеристиками, які спрямовані на задоволення встановлених і передбачених потреб споживачів до смаку харчової продукції та здатність виробів бути конкурентоспроможними на ринку. В останні роки застосування сенсорного аналізу поширилось на фармацію, косметику, парфумерію, пакування, виробництво засобів гігієни і тканин. Сенсорний аналіз дає змогу встановлювати відхилення показників якості продукту від нормативних показників та еталонів.
З загальними положеннями та термінами сенсорного аналізу в харчових виробництвах, особливостями сенсорного аналізу різних харчових продуктів, характеристиками приладів для здійснення аналізу користувачі можуть ознайомитись в рубриці «ПРЕЗЕНТАЦІЯ ФОНДУ», яка пропонує два видання з нових надходжень до фонду ЦНТБ за вказаною тематикою. Цікаві матеріали розміщені також в інших рубриках сайту.
http://cntb.at.ua/load/starodruki/kontrol_jakosti_produktiv_kharchuvannja/5-1-0-1771