(044) 279 85 78
cntbhpp@gmail.com

Вчені визначили батьківщину вина

Газета по-українські.- 14.11.2017

Батьківщиною вина є Грузія. Про це свідчать дослідження, які провели хіміки та археологи.

Вони проаналізували давні глиняні черепки. Визначили, що вино у Грузії почали варити на тисячу років раніше, ніж на Близькому Сході та в Ірані, повідомляє PNAS. "Нескінченна різноманітність смаків і ароматів сучасних 10 тисяч сортів винограду є продуктом дуже довгого поширення і схрещування культурних і диких сортів по всій Євразії. І ті різновиди, які сьогодні пов'язані з виробництвом приблизно 99,9 відсотка вина на Землі, почали свою подорож по планеті тут, на Кавказі", - заявив Стівен Батюк з університету Торонто, Канада. Батюк із колегами проводив розкопки на території городища Гадачрилі у Марнеульській рівнині на південному сході Грузії. 8-7 тис років тому на цій території з'явились поселення землеробців. Вони мігрували сюди з Близького Сходу. Хіміки помітили, що на черепках містяться пори, в які потрапляють молекули білків, жирів та інші речовини. Завдяки цьому можна визначити, що зберігалося у посудині. Археологи дістали 18 черепків і хіміки виявили на них комбінацію органічних речовин, які характерні для сирого винограду і вина. На території долини також виявили фітоліти - частки кремнію, що містяться у виноградній лозі. Все це свідчить, що виноробство зародилось 8 тис років тому в Грузії. Раніше вважалося, що вино почали робити 7 тис років тому на Близькому Сході. Археологічні знахідки, пов'язані з найдавнішими напоями є досить рідкісні. Але вони дають нам можливість дізнатися про життя давніх людей. Із появою нових технологій і хімічного аналізу, вчені нарешті дізналися про стародавні свята, урочисті події й обряди, під час яких люди споживали алкогольні напої.

Gazeta.ua